Психологиялық қызмет

Бірінші сынып оқушыларының ата-аналарына

Сізде оқиға бар-сіздің балаңыз алғаш рет мектеп табалдырығын аттады. Ол мектепте қалай үлгереді, оқушы болғанды ұнатады ма, мұғаліммен, сыныптастарымен қарым-қатынас қалай дамиды? Бұл алаңдаушылық барлық ата-аналарды жеңеді, тіпті екінші, үшінші немесе бесінші бала мектепке барса да. Бұл табиғи нәрсе, өйткені, әрбір кішкентай адам қайталанбас, өзінің ішкі әлемі, қызығушылықтары, қабілеттері мен мүмкіндіктері бар. Ата – аналардың тәрбиешілермен бірге басты міндеті-баланың мектепке қуана-қуана баруы, қоршаған әлемді білуі және, әрине, жақсы оқуы үшін оқытуды ұйымдастыру.

 

Екінші сынып оқушылары

Алдымен екінші сынып оқушыларының өзін-өзі бағалау ерекшеліктеріне назар аударайық. Екінші сыныпқа балалар «тәжірибелі» оқушылармен келеді. Баланың жүйелі оқуға, жаңа міндеттерге, ересектермен және құрдастарымен жаңа қарым-қатынасқа бейімделу кезеңі аяқталды. Енді кішкентай оқушы оны мектепте не күтіп тұрғанын жақсы біледі.  Екінші сынып оқушыларының үміттері бірінші курстың олар үшін қаншалықты сәтті болғанына байланысты: «Мен бірінші сыныптағыдай жақсы оқимын деп ойлаймын»; «Сол жылы мен жақсы жұмыс істей алмадым. Нашар жаздым. Енді мен қалай істей алатынымды әлі білмеймін».

Үшінші сынып оқушылары.

Үшінші сынып-бастауыш сынып оқушысының өміріндегі бетбұрыс. Көптеген мұғалімдер оқудың үшінші жылынан бастап балалар оқуды шынымен саналы түрде қабылдай бастайтынын, білімге белсенді қызығушылық таныта бастайтынын атап өтті. Бұл көбінесе белгілі бір кезеңдегі балалардың жалпы интеллектуалды дамуында болатын елеулі өзгерістерге байланысты. Психологиялық зерттеулер екінші және үшінші сыныптар арасында оқушылардың ақыл-ой дамуында «секіріс» бар екенін көрсетеді. Дәл осы оқыту кезеңінде ақыл-ой операцияларын белсенді игеру және дамыту жүреді, ауызша ойлау, яғни ұғымдармен жұмыс жасайтын ойлау қарқынды дамиды.

Төртінші сынып оқушылары

Бастауыш сыныптарда оқудың төртінші жылы баланың мектеп өмірінің бірінші кезеңін аяқтайды. Төртінші сынып оқушылары-бастауыш мектеп түлектері. Дәл осы факт ересектердің осы жастағы балалармен қарым-қатынаста
болатын екпіндерін анықтайды. Орта мектепке ауысу перспективасы ересектерді төртінші сынып оқушыларының оқу дағдылары мен дағдыларының қалыптасуына басымдық беруге мәжбүр етеді.

5-сынып оқушыларының жас ерекшеліктері.

Бастауыш мектептен кіші жасөспірімге ауысу.

Орта мектепте бейімделу.

Алтыншы сынып оқушыларының жас ерекшеліктері

Алтыншы сынып оқушылары танымдық белсенділік пен қызығушылықтың күрт өсуімен, танымдық қызығушылықтардың пайда болуымен сипатталады.
Осы кезеңде жасөспірім өзінің күнделікті өмірінен әлдеқайда көп нәрсеге қызығушылық танытады. Ол өткен және болашақ мәселелеріне, соғыс пен бейбітшілік, өмір мен өлім мәселелеріне, экологиялық және әлеуметтік тақырыптарға,  әлемді білу мүмкіндіктеріне, келімсектерге, бақсыларға және Жұлдыз жорамалдарына қызығушылық таныта бастайды. Бұл жасты «қызығушылықтың шарықтау шегі» кезеңі деп атауға болады. Психологтар арасында жасөспірім бәрін біледі және мектеп бағдарламасына кірмейтін барлық нәрсеге қызығушылық танытады деген әзіл жиі кездеседі.

Жас ерекшеліктері

7-8 сынып-эмоционалды теңгерімсіздіктің шыңы. Жасөспірімдер оңай қозғалады және әрқашан олардың жағдайын жеңе алмайды. Бұл тәртіптің нашарлауына әкелуі мүмкін, әсіресе соңғы сабақтарда немесе бақылау жұмыстарынан кейін: жасөспірімдер қатты сөйлей бастайды, күледі. Жасөспірімдердің көңіл-күйі күрт өзгерістерге ұшырайды
(кең таралған көңілділіктен депрессиялық пассивтілікке ауысу). Сезімталдық, ашуланшақтық артады. Тіпті шамалы ескерту жиі күшті реакцияға әкеледі.

Бірінші сынып оқушыларының танымдық саласының ерекшеліктері-мүмкіндіктер мен шекаралар.